maandag 15 september 2014

Fietsen

Maandag 15 september

Vanmorgen toen ik de camper uitstapte, scheen de zon zo de camper in.
Nadat ik me gewassen had liep ik op met de buurman.
Hij had net brood gehaald en liep even mee terug naar de receptie want hij had wat kaarten meegenomen om te gaan fietsen.
Ik even mee terug en had ook twee kaarten, één van het stadje en één met fietsroutes.
We hebben buiten ontbeten met het zonnetje op onze bolletjes.
Dan eerst wat werkzaamheden in en rond de camper.
De fietsen klaargezet, want we zouden gaan fietsen vandaag.
Koffie gezet en de luifel uitgedraaid om wat schaduw te creëren.
Om 11 uur vertrokken we van de camping.
Er was een fietspad langs Le Canal de Bourgogne en konden zo naar een ander stadje rijden.
Wat er niet bij stond was dat het helemaal een grindpad was.
Dat vond mijn Beppie niet zo leuk. Ze heeft dan wel een elektrische fiets met vering en ik een gewone fiets waar ik alle energie uit mijn eigen lijf moet halen.
En ook geen vering!
Er zaten dan ook best kuilen in het pad en als ik halverwege voorgesteld had om terug te gaan was mijn Bep de eerste die haar fiets om keerde.
Maar wij bikkels, doorgefietst naar St Florentin. Er was niet veel te zien onderweg, alleen het Kanaal en wel 5 sluizen met allemaal een huisje er op waar vroeger de sluiswachter in woonde.
Nu zijn er ook nog wel van die huisjes bewoond maar doet de vrouw als bijbaan de sluis.
Of één man bedient een paar sluizen en gaat met zijn brommertje de sluizen af.
Bij één zo'n sluisje hebben wij ons lunchpakket opgegeten
In St Florentin aangekomen was de markt net afgelopen, ook al geen pluspunt, en zijn wij het stadje doorgefietst en wat gebouwen bekeken.
Daarna weer dezelfde weg terug, over het grindpad. Bep was nu beter te spreken want we gingen op de camping aan.
Om half 4 waren wij weer terug, na bijna 45 km gefietst te hebben. Door die kuilen in het pad was mijn achterste blij dat we weer terug waren.
Eerst wat fris en daarna een witte wijn op ons eigen terras in de zon.
Ook vandaag weer een heerlijke dag.
Bep gaat zich om half zeven met het eten bemoeien dat we buiten opeten want de temperatuur is nog heerlijk.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers