maandag 22 september 2014

Was en wandeldag

Maandag 22 september

Vanmorgen toen ik me ging wassen voelde ik meteen dat het frisser was.
Er waaide een noorden wind die overal de temperatuur een paar graden naar beneden haalt.
We aten dan ook binnen.
Bep had in haar hoofd gehaald om vandaag te gaan wassen.
Dus ik warm water gehaald en Bep het al in de "week" gezet.
Eerst koffie drinken en dan Bep wassen.
Ik kon haar er toch niet mee helpen dus heb ik mijn wandelspullen aangetrokken en ben een rondje gaan wandelen.
Het was heerlijk wandelweer en wilde ook nog wat foto's maken van de omgeving en van een paar Charlois koeien.
Over een binnenweggetje naar Curbigny en zo weer terug naar La Clayette.
Bij de brandweer garage nog even gekeken maar daar was niemand en ook is hier een grote werkplaats waar ze hijskranen maken.
Ik hoorde wel geluid van met ijzer werken maar stond aan de verkeerde kant en moest dan nog een stuk omlopen en heb dat niet gedaan.
Want ik wilde ook nog wat foto's maken van het kasteel hier in La Clayette.
Dat dus gedaan en even gekeken naar de openingstijden van de winkels hier in het stadje.
Veel winkels zijn op maandag gesloten en dat zijn geen goede berichten voor Bep als ik straks terugkom!
Was om 12.45 weer terug en Bep had de was aan de lijn hangen, windje en de zon, wat wil je nog meer. Ze zat dan ook heerlijk voldaan te lezen in het zonnetje.
Dan gegeten en om half drie samen naar het stadje gelopen.
Ik had Bep er gelukkig al op voor bereid dat de winkels gesloten waren.
Wel even naar de Kerk gekeken, ook van binnen waar ze mooie gebrandschilderde ramen hadden.
( ik ga zoveel keren naar de Kerk als we op reis zijn, dat ik als ik thuis ben niet meer hoef!)
Via een omweg en langs het Kasteel gingen we weer terug naar de camping.
Alle was was droog en terwijl Bep thee zette, ruimde ik de luifel op en het grondzeil.
Dan aan de thee, achter de camper en daarna het witte wijntje.
Bep gaat om half zeven het eten klaarmaken en ik dit even typen.
Dan na de afwas even de foto's er op zetten en dan wegsturen!

1 opmerking:

  1. Wel een beetje jammer dat je niet om wilde lopen. En ma dacht: maandag wasdag? En wat betreft die noordenwind: de zon stond gisterochtend op schoren. Wel grappig want we reden naar school en toen zag en zei Tom het!

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers