dinsdag 17 juni 2014

De watervallen

Dinsdag 17 juni

Gisteravond werd het niet meer droog en ook vannacht bleef het regen.

Vanmorgen vroeg wakker en het regende nog steeds.
Wel goed weer voor watervallen maar voor de toeschouwers minder.
Bep had al twijfels om misschien een andere keer dit natuurverschijnsel te aanschouwen.
Maar na de sanitaire afhandelingen, brood gehaald en ontbeten.
De regen werd minder en de wandelschoenen aan, regenjassen aan en rugzakken op, togen we naar de shuttle bus.
Deze vertrok precies om 9 uur en 10 min. later waren we bij de ingang van het Nationale Park Plitvicka Jezera. Kaartje gekocht en begonnen aan de wandeling langs de watervallen.
We waren met drie Nederlandse stellen in de bus gestapt en wij trokken op met een stel uit Nistelrode, die naast ons staan met hun camper, Wil en Rikkie.
Het was inmiddels droog geworden dus was het lekker wandelen.
Eerst naar de grootste waterval en dan stroomopwaarts kom je steeds watervallen tegen van diverse hoogten, je loopt als het ware met het water mee.
Hier bij deze watervallen zijn de films van Old Shatterhand en Winnetoe opgenomen.
Als we op een derde van de tocht zijn stappen we in een boot en varen een meer over.
Daar drinken we koffie met wat lekkers er bij.
Daar aan de overkant stappen we op een pontje om naar de andere kant te varen van een schiereiland.
Dan weer verder lopen en dan komt Wil er achter dat hij zijn rugtasje met regenkleding op de pont heeft laten liggen.
We liepen verder en zouden op de terugweg daar even langs gaan of ze zijn rugtasje hadden gevonden.
We lopen de lange route naar boven en dan lopen we terug naar het punt waar het pontje vaart.
We hadden ook met een treintje kunnen gaan maar de bus terug gaat pas om 17.00 uur
Daar aangekomen hadden ze inderdaad zijn tas gevonden dus er zijn gelukkig ook nog eerlijke mensen.
Toen zouden we het treintje naar beneden nemen maar in de verkeerde trein, we gingen naar boven!
Maar blijven zitten en kwamen om 16.30 beneden aan.
Dan is het nog een stukje lopen naar de bus dus hoefden we niet lang te wachten.
Om kwart over vijf weer op de camping.
Alle wandel en regenspullen weer op zijn plaats gelegd en dan douchen.
Als beloning van vandaag gaan we uit eten in het restaurant.
Het eten smaakte goed en ook hadden ze een lekker wijntje.
Deze dag was Super verlopen, het had niet geregend en ook de temperatuur om zo'n stuk te wandelen was heerlijk.
Ook lekker gekletst met onze buren waar we vandaag mee opgetrokken zijn.
Doe er een paar foto's bij van deze spectaculaire watervallen.

PS, zie net dat België heeft gewonnen, lekker voor onze zuiderburen

1. Wat een mooie watervallen. We hadden het vanmorgen al even opgezocht op internet, dus wisten wat we konden verwachten. Het leest alsof het een erg gezellige dag was!
    Wij zijn weer compleet als gezin, ook erg fijn!!

Fijne avond, kus

2. Enne... België inderdaad gewonnen. Moeizaam, maar terecht. Morgenavond spannend voor ons. Wat denk je, winnen ze van Australië? Het zou toch eigenlijk wel moeten. En de verwachtingen zijn hoog na de winst tegen Spanje. Nu is het gesprek van de dag met welk systeem van Gaal gaat spelen. Ik lees net dat Lens met de basis elf heeft meegetraind ipv Vlaar, volgens de kenners zou dat wijzen op 4-3-3. We wachten het maar af. Ik had er vrijdag totaal geen vertrouwen in en was super verrast door de uitslag, dus wie weet wat morgen brengt!