donderdag 5 juni 2014

Fietsen

Donderdag 5 juni

Vannacht hadden we nog een verstekeling van de vorige camping. Bep was voor het slapen gaan al op jacht gegaan maar er was nog een slimmerik die ze eigen verstopt had en ons vanmorgen probeerde te prikken. We waren al vroeg wakker want de haan wekte ons om half 6! Hij stond denk ik voor de deur te kraaien.
Na een kwartier hield hij op en hebben we nog wat geslapen.
Maar wel vroeg er uit, ik denk dat het nog te maken had met het uur tijdsverschil.
Brood gehaald en buiten ontbeten want het was heerlijk weer.
Na de afwas ons VVV kantoor geopend want 3 stellen kwamen vragen hoe wij gereden waren en hoe de wegen waren. Wij zijn nl de enige die van het zuiden komen, die anderen gaan daar naar toe.
Het was al lang koffietijd voordat wij ons kantoor konden sluiten.
De fietsen had ik vanmorgen eraf gehaald en na de koffie op de fiets een rondje gemaakt.
Als je echt van boerenlucht houdt van 40 jaar geleden moet je hier een rondje gaan fietsen.
Maar ook mooie huizen staan er tussen en die zijn van mensen die in het buitenland werken en hier met hun verdiende geld hun huis bouwen om later hier te gaan wonen.
Met etenstijd weer terug, gegeten en na de afwas zou ik nog een rondje gaan fietsen maar er kwam weer een prater zodat het een kort rondje werd.
Eenmaal terug ben ik gaan zwemmen in het mooie zwembad dat hier vorig jaar gereed is gekomen.
Dan douchen en thee drinken in de schaduw van de camper want het was warm!
De fietsen weer achterop gezet want morgen weer verder
Ook het koude witte wijntje daarna smaakt dan lekker.
Toen wij zo zaten betrekte de lucht en het onweerde in de verte.
Wij eerst de luifel en zeil opgeruimd en ons laatste wijntje genomen voor het eten.
De donkere lucht ging om ons heen en wij hadden geen last.
Omkleden en naar het restaurant en daar gaan eten.
Alle Nederlanders zaten daar en net was niet ongezellig.
Vooral toen vader en moeder en zoon achter de toetsen gingen zitten en er gezellige liedjes werden gezongen, zoals " Het Dorp", Aan de Amsterdamse grachten en meer van dat soort liedjes.
Ook deden de dochter en schoonzoon nog een Albanese dans in klederdracht waar ik ook nog aan mee gedaan heb. We hebben een Marker schoondochter en met Koninginnedag, nu Koningsdag, vaak meegedaan met "Tuut op de street", dus dat was een eitje!
Daarna nog gepraat over hoe het hier was als Nederlander tussen de Albaniers en over de verwachtingen van dit land.
Na nog een ouzo van het huis werd het tijd om na deze gezellige avond, naar de camper te gaan.
Ik moest het blog nog helemaal schrijven en als ik het niet doe dan worden de mensen ongerust en denken dat er wat aan de hand is, vooral in AlbaniĆ«.
Wij komen alleen maar vriendelijke mensen tegen die erg hartelijk zijn als je ze tegenkomt.
Er zullen, net als in Nederland, ook mensen zijn met andere bedoelingen maar in dit landelijk gebied merk je daar niets van.
Dan nu nog wat foto's op de Ipad zetten en het blog wegsturen

1. Klinkt als een erg gezellige avond! Enne... Zijn er opnames van dat dansen?

Hier was het gisteren zeikweer en nog koud ook tijdens de buien. Maar ik zag net dat vandaag de zon volop schijnt. Maar ze hebben ons dan ook een mooi warm weekend beloofd (al komen ze nu al weer met onweer rn regen voor zondag en maandag). Dus dat wordt bbqen!!