zondag 22 juni 2014

Rond het meer

Zondag 22 juni

Gisteravond dus voetballen gekeken. De verwachting was dat Duitsland Ghana wel zou verslaan, maar.... De president van Ghana had de manschappen toegesproken dat ze de eer van hun land hoog moesten houden en Duitsland verslaan en de schande van de nederlaag tegen de VS moesten uitwissen. Er zal nog wel meer achter gezeten hebben maar de inzet van de Ghanezen was meer dan 100%, hadden zelfs kans op de overwinning maar ook dit gelijkspel was zeker verdiend.

Vanmorgen het luikje open geschoven en zag een strak blauwe lucht en daar wordt je blij van.
Geen klokkengelui, wat je een echt zondagsgevoel geeft, de Kerk staat te ver weg denk ik.
Weer buiten gegeten en ook de koffie drinken we onder de luifel want in de zon is het te warm.
Ik had bedacht om een rondje te gaan fietsen, dat vond Bep prima die bleef bij de camper.
Een rondje Millstatter See is ong 30 km en dat ging ik fietsen. 
Eerst het stuk dat we gisteren ook al hadden gefietst, naar Millstatt waar een processie was, maar dan verder tot het einde van het meer en dan de andere kant terug.
De noordkant is een fietspad van asfalt maar aan de andere kant is hij van sintels.
Ook flink heuvelig en bij zo'n afdaling merk je dat je wat ouder bent want je bedenkt ook wat er allemaal kan gebeuren als je valt, als je 20 bent denk je daar niet over.
Maar een prachtige route langs het meer en door de bossen.
Na ruim twee uur was ik weer terug op de basis.
Bep had intussen mijn vader opgebeld hoe het met hem was. Hij kon er weinig van verstaan en gaf de telefoon aan Diane die er met Finus en Bram was. Bram had voor het eerst gelogeerd!
Ook Kees was er en nam Bram weer mee naar Marken waar hij met Natascha hadden deel genomen aan de Marker Havenfeesten!
Na het eten en de afwas samen naar de Spar gefietst om nog wat boodschappen te halen.
We willen morgen hier vertrekken met wat kilometers voor de boeg dus dan niet eerst boodschappen doen.
De fietsen weer achterop de camper gedaan en eerst Bep douchen en daarna ik.
Broodjes besteld voor morgenochtend en betaald zodat we morgen meteen kunnen vertrekken.
Bep nog  "even" met Diane gebeld hoe het een en ander volgende week moet gebeuren omdat Nederland of zaterdag of zondag speelt. Maar dat weten we morgen.
Na de thee het traditionele witte wijntje dat ook weer heerlijk smaakt.
Vandaag weer een prachtige dag en als we de weersvoorspellingen moeten geloven wordt het hier morgen minder. Maar wij vertrekken en gaan als het goed is het mooie weer tegemoet. 
Bep is met het eten bezig en heeft het heet, volgende keer komt ze als man ter wereld zegt ze.
Wat ze er mee bedoeld weet ik niet!
Maar we eten weer heerlijk en ik doe dan ook fluitend de afwas.
Ik ruim al vast wat op en ook de luifel draai ik in.
Even het einde van Belgiƫ- Rusland kijken en onze zuiderburen winnen in de laatste minuten met 1-0!
Binnen is het nog warm maar buiten is het heerlijk dus hier de zaak even afmaken 

1 opmerking:

  1. Duurde het telefoongesprek je te lang vader? De enig 50 minuten in de week die ik mijn moeder spreek.... Snif... Hahahahaha
    Enne.. Ik snap het wel hoor dat terug komen als man. Hoe vaak heb jij deze vakantie gekookt?
    Jullie beginnen nu wel erg dichtbij te komen, gezellig!! Al zien we elkaar natuurlijk maar kort, want onze vakantie komt nu ook lekker dichtbij!
    Goede reis morgen! Kus

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers