maandag 10 september 2012

weer verder


Maandag  10 september

Vanmorgen op tijd er uit en om precies 8 uur was de bakker met het brood dat ik de vorige dag besteld had. Na het ontbijt opruimen en de caravan achter de Touran moveren. Om half 9 reden we weg uit Lons Le Saunier. Helemaal binnendoor, wat toch wel tegen viel van de tijd. Door vele dorpen en ook hier hebben ze de verkeersdrempels bedacht om het verkeer wat langzamer te doen rijden en met de caravan is dat er heel voorzichtig overheen! Ook dacht ik dat ze alle stoplichten die er waren voor ons op rood hadden gezet en dan maar te zwijgen over de 798  rotondes die we moesten nemen op onze weg naar de volgende camping.

Onderweg getankt en ook op een parkeerplaats gegeten. Om 14.40 waren we op de camping van Poët Laval, een dorpje 4 km bij Dieulefit vandaan.

We hadden contact gehad met Willem en Gerda die we diverse keren op Dieulefit hadden ontmoet maar nu in Poët Laval op de camping stonden omdat het daar in Dieulefit wat commercieel wordt. Het was eerst een Gemeentecamping maar nu hebben de tegenwoordige eigenaars de halve camping volgebouwd met blokhutten, Tipies, Yurds en Roulettes en is een stuk duurder geworden.

Bij aankomst even naar ze toe gelopen en wij de caravan neergezet en geïnstalleerd. Daarna naar hun toe met de stoelen en onder het genot van een drankje even bijgepraat. We aten om 7 uur en nadat ik afgewassen had dit stukje even schrijven. Dit doe ik buiten want het is nu nog 22 graden, dus heerlijk

1 opmerking:

  1. Ik begrijp dat je rood genoeg hebt gezien, dus dat zal ik dan niet voor je stemmen woensdag, hihi!

    Hier wordt het weer anders, jammer! Het was nog wel 23 graden, maar aardig wat bewolking en wind.

    De kinderen vandaag weer naar school na een heerlijk weekend. Morgen weer een druk naschoolsprogramma, met zowel voetbaltrainen als paardrijden. Finus is dus ingeschakeld en Sanne wilde graag dat hij weer eens een keer bij haar kwam kijken. Dus mag ik mee trainen. Of ik daar blij mee moet zijn weet ik nog niet gezien het weerbericht!

    Fijne avond verder! Kus

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers